Co nabízíme
Strategickou komunikaci
Dobré jméno firmy je předpokladem k získání, resp. udržení důvěry akcionářů, zákazníků i zaměstnanců. Pozitivní vnímání firmy je ovlivněno tradicí, podnikatelskou strategií a způsobem prezentace jednotlivých aktivit. Vytváření dobré pověsti je běh na dlouhou trať, a proto vyžaduje dlouhodobou a systematickou komunikaci se všemi základními cílovými skupinami. Strategická komunikace zahrnuje tyto oblasti:
- dlouhodobé strategie public relations
- mediální audit
- analýza image vztahů s veřejností
- strategické a taktické plánování
- odborné konzultace
- informace o mediálním trhu ČR
- sponzoring
Krizovou komunikaci
Při všech činnostech může dojít vlastním pochybením nebo v důsledku vnějších okolností k situaci, která může negativně ovlivnit důvěryhodnost podnikatelského subjektu. Na některé mimořádné situace se lze v předstihu připravit, a zmírnit tak negativní následky nepředvídaných akcí. V případě negativního dění je možno správně vedenou komunikací s médii dopady zmírnit, či najít cestu k jejich postupnému vyvracení. V rámci přípravy na krizovou komunikaci je vhodné zpracovat:
- krizové manuály
- tréninkové moduly – příprava a předcházení krizových situací
- taktická řešení vzniklých krizí
- komunikaci s médii a cílovými skupinami v případě krize
Vztahy se sdělovacími prostředky
Základem kvalitní komunikace jsou vztahy s médii a znalost aktuální situace, která se v dnešní době rychle vyvíjí a mění. Znalost místního mediálního prostředí a dlouhodobé zkušenosti s jednotlivými médii jsou předpokladem vytváření pozitivního mediálního obrazu klienta. Monitorujeme, jakými tématy se zabývají jednotlivá média a která sdělení pro ně mohou být zajímavá. Komunikace s médii může mít mnoho forem:
- tiskové konference
- návrh programu a obsahu
- zajištění mluvčích
- výběr a pozvání relevantních novinářů
- příprava kompletních tiskových materiálů za úzké spolupráce s mluvčími i klientem
- distribuce materiálů médiím
- komplexní technické zajištění tiskové konference
- moderování
- příprava účastníků (mediální tréninky)
- koordinace průběhu akce
- následná koordinace mediálního pokrytí
- monitorování médií, vyhodnocení mediálního dopadu
- kulaté stoly
- pracovní setkání s novináři
- interview
- individuální rozhovory
- tisková sdělení
- exkluzivní materiály pro média
- formulace sdělení
- psaní textů
Monitoring médií
Není možné komunikovat bez znalosti základních informací, týkajících se dané problematiky. Proto naši klienti využívají možnosti zpětné analýzy mediálního pokrytí problematiky/odvětví/konkurence, stejně tak jako aktuální sledování ohlasu na nové aktivity. Ucelený pohled na mediální aktivity sledovaného subjektu přináší elektronický monitoring, který zahrnuje sledování tištěných i elektronických médií, rádií a televize. Nashromážděné informace jsou průběžně vyhodnocovány a výstupem je stručná charakteristika aktuální situace a doporučení dalších aktivit, případně realizace příslušných opatření. Monitoring médií zahrnuje:
- základní elektronický monitoring médií (denní, týdenní, měsíční)
- mediální analýzy
Mediální tréninky
Vystupovat na veřejnosti je nezbytnou dovedností každého úspěšného manažera. Významnou roli zde hraje nadání, ale řadu dovedností a praktických zkušeností lze získat kvalitním mediálním tréninkem. Cílem je zdokonalit kvalitu projevu, zachovat rozvážnost, dokázat srozumitelně sdělit své myšlenky a dokázat čelit mnohdy agresivním novinářským dotazům. Mediální trénink může mít několik forem:
- teoretická příprava
- praktické cvičení
- speciální trénink (televizní vystoupení, rozhlasové interview, krizová komunikace)
- konzultace vzhledu a vystupování aktéra
Internetovou komunikaci
Internetový věk s sebou přináší nutnost využívat všech možností komunikace, a znásobit tak účinky komunikovaných sdělení. Internet a internetová komunikace je tak nedílnou součástí komunikačních prostředků. Internetová komunikace zahrnuje:
- tvorbu a aktualizaci webových stránek
- vytváření uživatelských databází
- on-line komunikaci s cílovými skupinami
- vyhodnocování ohlasu a jeho další zapracování do následných projektů
- propojení komunikace elektronické s ostatními aktivitami klienta
Realizaci akcí
- společenské akce, plesy, VIP setkání, divadelní představení (organizováno v rámci dlouhodobých projektů klienta s cílem dosažení další úrovně komunikace s definovanými klíčovými cílovými skupinami)
- výběr originálních prostor
- tisk a distribuce pozvánek
- sestavení kulturního programu (moderátoři, hosté, interpreti)
- občerstvení
- koordinace aktivit
Dny prevence zdraví v podnicích
Provádíme měření zdravotních parametrů (tuk v těle, BMI, cholesterol, tlak, index tělesné zdatnosti), včetně individuálního nutričního poradenství dle naměřených výsledků. Také organizujeme přednášky o zdravém životním stylu. Akce jsou individualizovaná dle povahy společnosti a jejích cílů. Zároveň připravíme vyhodnocení výsledků, souhrnnou zprávu a reportáž z akce pro interní komunikaci.
Publikace a informační materiály
I v době internetu a elektronických médií mají tištěné publikace velký význam. Tiskoviny jsou osvědčený nositel informací pro různé cílové skupiny od zaměstnanců přes obchodní partnery až k zákazníkům. Jedná se zejména o:
- výroční zprávy
- firemní časopisy, prezentační a informační materiály
- příprava textů
- grafické řešení, fotodokumentace
- korektury
- jazykové verze
- tisk
- distribuce
Produktovou a marketingovou komunikaci
Osobní kontakt s cílovou skupinou, jejíž názory je nutné ovlivnit, je nejúčinnější formou komunikace. Mezi nejefektivnější formy této komunikace patří:
- pořádání prezentací, seminářů, přehlídek a zvláštních akcí
- výběr cílových skupin
- spolupráce při vytváření záměru
- zpracování scénáře a zajištění programu
- příprava a distribuce pozvánek, ověření účasti
- technické a organizační zabezpečení
- navazující zajištění publicity
- sledování výsledků a vyhodnocení
- provádění ucelených kampaní regionálních i celoplošných
- vytváření událostí pro zákazníky a spotřebitele od jednorázových akcí po dlouhodobé kampaně
- obchodní prezentace pro zákazníky
- příprava témat a příběhů pro média
- předváděcí akce, dny otevřených dveří
Interní komunikaci
Komunikace se zaměstnanci je důležitou součástí integrované komunikace. Zaměstnanci jsou významnou cílovou komunikační skupinou, protože bývají hlavním zdrojem prosperity firem. Kvalitní a systematická komunikace se zaměstnanci přispívá ke zvýšení loajality kolektivu zaměstnanců a k rozvoji firemní kultury. V konečném důsledku tak interní komunikace ovlivňuje výkonnost celé firmy. Interní komunikace zahrnuje:
- na základě průzkumu jasně definovat problematické otázky, potřeby, hodnoty a názory zaměstnanců
- zajistit soulad interní komunikace s dlouhodobými podnikatelskými záměry firmy
- nastavit pravidla pro efektivní předávání informací
- firemní časopisy
- sportovní a kulturní akce pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky
- firemní rituály (motivační, rozvojové, informační)