Service Category: Služby pro vás

Strategická komunikace

Dobré jméno firmy je předpokladem k získání a poté udržení důvěry akcionářů, zákazníků i zaměstnanců. Pozitivní vnímání firmy je ovlivněno nejen tradicí a podnikatelskou strategií, ale i způsobem prezentace jednotlivých aktivit. Vytváření dobré pověsti je běh na dlouhou trať, a proto také vyžaduje dlouhodobou a systematickou komunikaci se všemi definovanými základními cílovými skupinami.

Strategická komunikace zahrnuje v našem pojetí oblasti:

  • dlouhodobé strategie public relations
  • mediální audit
  • analýza image vztahů s veřejností
  • strategické a taktické plánování
  • sociální média
  • odborné konzultace
  • informace o mediálním trhu ČR
  • sponzoring

Krizová komunikace

Při všech činnostech může dojít vlastním pochybením nebo v důsledku vnějších okolností
k situacím, které mohou negativně ovlivnit důvěryhodnost firmy nebo produktu. Na některé mimořádné situace se můžete v předstihu cíleně připravit a zmírnit tak negativní následky nepředvídaných situací. V případě krize lze správně vedenou komunikací  dopady zmírnit.

V rámci přípravy na krizovou komunikaci pomůžeme zpracovat, natrénovat a aktivovat:

  • krizové manuály (definice krizových oblastí)
  • tréninkovou  přípravu pro zvládnutí krizových situací
  • taktická řešení pro vzniklé krize
  • komunikaci s médii a vybranými cílovými skupinami v případě krize
  • vyhodnocení krize a zpracování doporučení pro budoucí celkové předcházení či dokonalé zvládnutí podobných situací

Mediální tréninky

Vystupovat na veřejnosti je nezbytnou dovedností každého úspěšného manažera. Významnou roli zde hraje nadání, ale řadu dovedností a praktických zkušeností lze získat kvalitním mediálním tréninkem. Cílem je zdokonalit kvalitu projevu, zachovat rozvážnost, dokázat srozumitelně sdělit své myšlenky a klíčová sdělení, dokázat čelit všem novinářským dotazům.

Mediální trénink může mít několik forem:

  • teoretická příprava
  • praktické cvičení („face to face“)
  • speciální trénink (televizní vystoupení, rozhlasové interview, krizová komunikace)
  • konzultace vzhledu a vystupování aktéra

Monitoring médií

Pro naše klienty pomáháme připravovat monitoring médií šitý na míru s detailní znalostí potřeb a budoucího využití. Jako základ pro spolupráci využíváme možnosti zpětné analýzy mediálního pokrytí problematiky/odvětví/konkurence, stejně tak jako aktuální sledování ohlasu na společně tvořené nové aktivity. Informace jsou průběžně (často i denně) vyhodnocovány a výstupem je stručná charakteristika aktuální situace a doporučení dalších aktivit, případně realizace příslušných opatření.

Monitoring médií zahrnuje:

  • základní elektronický monitoring médií (denní, týdenní, měsíční apod.)
  • mediální analýzy
  • zapracování poznatků do strategie i taktiky PR plánu

Interní komunikace

Komunikace se zaměstnanci je důležitou součástí integrované komunikace. Zaměstnanci jsou významnou cílovou komunikační skupinou, protože bývají hlavním zdrojem prosperity firem. Kvalitní a systematická komunikace se zaměstnanci přispívá ke zvýšení loajality kolektivu zaměstnanců a k rozvoji firemní kultury. V konečném důsledku tak interní komunikace ovlivňuje výkonnost celé firmy.

Interní komunikace, se kterou umíme pomoci, zahrnuje:

  • na základě průzkumu jasně definovat problematické otázky, potřeby, hodnoty a názory zaměstnanců
  • zajistit soulad interní komunikace s dlouhodobými podnikatelskými záměry firmy
  • lokální adaptaci materiálů mateřských mezinárodních firem
  • nastavení pravidel pro efektivní předávání informací
  • firemní časopisy
  • sportovní a kulturní akce pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky
  • firemní rituály (motivační, rozvojové, informační)

Realizace akcí

Na velké akce jsou specializované agentury, rádi pomůžeme najít ty nejvhodnější pro vaše potřeby.

Pokud si klient přeje, zajistíme:

  • výběr originálních prostor
  • tisk i distribuci pozvánek a ostatních tištěných materiálů
  • nápady kreativních řešení akcí tak, aby vhodně korespondovaly s firemní/produktovou komunikací
  • skvělé moderátory (i jejich obsahovou přípravu na danou akci)
  • občerstvení
  • spolehlivou koordinaci aktivit

Vztahy se sdělovacími prostředky

Základním stavebním kamenem kvalitní komunikace je orientace v aktuální situaci a potřebách médií, které se v dnešní době rychle vyvíjí a mění. Znalost místního mediálního prostředí a dlouhodobé zkušenosti s jednotlivými médii jsou předpokladem vytváření pozitivního mediálního obrazu klienta. Monitorujeme, jakými tématy se zabývají jednotlivá média a která sdělení pro ně mohou být zajímavá.

Spolupráce s médii může mít formu:

  • tiskové informace nebo tiskové zprávy od nápadu po monitoring
  • tiskové konference od A do Z, zahrnuje:
    • návrh programu a obsahu
    • zajištění mluvčích
    • výběr a pozvání relevantních novinářů
    • přípravu kompletních tiskových materiálů v úzké spolupráci s mluvčími & klientem
    • distribuci materiálů médiím
    • komplexní technické zajištění tiskové konference
    • moderování
    • přípravu účastníků (mediální tréninky)
    • koordinaci průběhu akce
    • následnou koordinaci mediálního pokrytí
    • monitorování médií, vyhodnocení mediálního dopadu
  • kulatého stolu pro média
  • pracovního setkání s novináři
  • dojednaného exkluzivního rozhovoru
  • individuálních rozhovorů
  • exkluzivního materiálu
  • psaní komplexních textů pro advertoriály

Spolupráce v oblasti sociálních médií

Víme, jak je důležité znásobit účinky komunikovaných sdělení a přímá komunikace s cílovými skupinami. Jak je důležitá detekce potenciálních krizí i příležitost k vylepšení služeb a produktů z přímé reakce cílových skupin. Svět sociálních sítí je nedílnou součástí moderní komunikace a dle povahy potřeb projektů nabízíme jak úzkou spolupráci s vašimi interními i externími odborníky, tak zajištění rozšíření týmu speciálně vybranými spolupracovníky tak, abychom maximalizovali účinnost kampaní s využitím připravených materiálů, influencerů a dalších spolupracujících stran. Stojíme za tím, že kromě grafiky je stále důležitý obsah – a ten umíme a rádi tvoříme.

Publikace a informační materiály

I v dnešní elektronické době mají tištěné materiály svůj význam. Obzvlášť jsou-li originální, kvalitní a hodnotné.

Nabízíme spolupráci v oblasti:

    • přípravy textů všeho druhu – od dvouslovného sloganu po brožuru
    • grafického řešení, včetně filmových a foto služeb
    • korektur
    • zajištění cizojazyčných verzí
    • tisku
    • distribuce

Komunikace připravená specificky pro daný účel

Po pečlivém studiu informací i vašeho zadání, odsouhlasení hlavních cílů a ověření společného naladění připravíme plán s kreativním přístupem a vhodně zakomponujeme PR aktivity do 360ti stupňové komunikace vaší firmy, výrobku nebo služby. Naše navržené řešení bude odpovídat zadání, rozpočtu, časovým možnostem i možnostem týmu. Bude precizně naplánované a cenově detailně průhledně ohodnocené tak, aby na vás v průběhu jeho naplňování nečekala žádná nemilá překvapení. Výsledky naší práce už znáte – pro připravujeme PR, které i vás zasahuje v každodenním životě. Zeptejte se nás na detaily, které vás zajímají – rádi vám způsob našeho přemýšlení i cílení prozradíme.